Крепост Туида и Сливен на 3-то място в Годишните награди на Министерството на туризма за 2018 г.

....................................
12.12.2018 / 14:08

Крепост Туида бе финалист и се класира на 3-то място в Годишните награди за туризъм, в Професионална категория „Духът на България”. На официална церемония, която се проведе на 11-ти декември, в концертната зала на Централния военен клуб в столицата, се връчиха отличията на победители и подгласници в 16 категории. За да получат почетната грамота и признание, на събитието присъстваха Заместник кмета на Община Сливен инж. Стоян Марков и г-жа Мая Иванова ръководител на Крепост Туида.

В тазгодишното третото издание на наградите Община Сливен имаше няколко номинации: Крепост Туида за „Духът на България”, Кампания „Стани приятел на Сливен” в категория „Иновация”, както и забележителностите от списъка на „Стоте национални туристически обекта”, намиращи се на територията на Област Сливен в специалната категория „Изборът на българите”.

„През 2016 г. Късноантична и средновековна крепост Туида взе първо място и получи приза „Туристически обект на годината”, във второто издание на наградите през 2017 г. се класира в топ 5 финалисти за категория „Туристическо събитие”, а тази година обектът достойно се нареди на третото място и показа, че пази, съхранява и представя „Духът на България”. Своята и на ръководството на общината благодарност към организаторите на годишните награди и към всички дали гласа си в подкрепата за популяризирането на Туида и Сливен като желана туристическа дестинация“, изрази заместник кмета Стоян Марков при получаване на наградата.

Победителите в Годишните награди в туризма се оценяваха в 16 категории на два етапа. Гласуването за финалистите започна на 13 ноември и продължи до 5 декември, като в този период хиляди потребители подкрепиха своите фаворити.

В надпревара за приза във всички категории се състезаваха 125 участници, които бяха определени за финалисти от общо 132 кандидатури, получени в Министерството на туризма. Призовете се връчват за трета поредна година. Целта е да бъдат отличени усилията на общините, туристическия бизнес и медиите и да бъдат откроени постиженията им през годината.

„В тазгодишната надпревара се включиха 125 участници, а над 122 хил. души гласуваха. Това показва, че интересът към наградите все повече нараства и се надявам следващата година той да бъде още по-голям.“ Това заяви Министърът на туризма - Николина Ангелкова, по време на церемонията за третите Годишни награди в туризма.

На събитието по връчване на Годишните награди в туризма присъстваха Председателя на Народното събрание Цвета Караянчева, Вицепремиерът Марияна Николова, Министърът на туризма Николина Ангелкова, Министърът на труда и социалната политика Бисер Петков, Председателят на парламентарната Комисия по култура и медии Вежди Рашидов, народни представители, представители на местните власти, представители на синдикални и работодателски организации, общественици.

Категория „Духът на България”, в която Крепост Туида бе отличена е насочена към туристически организации, които произвеждат или приготвят висококачествени продукти или предлагат уникални изживявания, използвайки приоритетно местни/локални суровини, ресурси и традиции, и които допринасят за дългосрочното устойчиво развитие на местната общност. С разработването на няколко успешни концепции през годините крепостта заслужено бе номинирана именно в тази категория.

„Туида – живата история” – Концепция и продукт, които посредством похватите на експерименталната археология и музейната анимация, карат всеки посетител да съпреживее историята, да я докосне, да усети духа и да се прехвърли назад във вековете. Продуктът показва устойчиво развитие, кара посетителите да се върнат отново и да препоръчат обекта, като задължителен за посещение.

„Помни славата” – Първоначално с това име и под това мото се провежда Първият средновековен събор в Крепост Туида. В последствие, успехът и качеството, което гарантира проявата превръща мотото в запазен бранд на обекта. Днес то присъства във всички инициативи на крепостта и е основна част от знака на обекта. „Помни славата” вече е не просто фраза, а белег за качество и незабравимо изживяване.

„Туида – място, където всеки ще намери нещо за себе си” - Туида постепенно се превърна в „сърцето“ на Сливен. Това е място, на което всеки може да намери нещо за себе си – история, култура, красиви гледки, интересни животни, спорт и забавления. В обектът се предлагат различни услуги насочени към събития от частен характер – Детски рождени дни, Тиймбилдинги, Сватбени фотосесии, Момински партита, „Взимане на кумове” и др. Въвеждането на тези услуги направи Туида достъпна и търсена от всички.

Всички дейности на обекта са насочени към валоризацията на културното наследство и традиции на Сливен и региона. Екипът се обучава и представя няколко традиционни занаяти: плъстене на вълна, тъкане на кори, багрене, изработване на облекло и др. Сливен и региона от древността до днес са известни с производството на текстил. В партньорство с Националният музей на текстилната индустрия, вече няколко години се осъществяват проекти, целящи да популяризират забравени техники и традиции. Късноантична и средновековна крепост „Туида“ инициира и участва в различни инфотурове, представящи Сливен, природните и културните ресурси и потенциала на града като туристическа дестинация.

През 2018 г. обектът бележи ръст в посещенията на чуждестранни туристи и посетители от все повече населени места в България. Разнообразните услуги, уникалните събития и качеството на обслужване, предлагащи се в крепостта, карат съвременният пътешественик да търси и открие Сливен на туристическата карта на Европа и Света.

Още снимки от новината

....................................
....................................
....................................
....................................
....................................
....................................
....................................
....................................

 

 
 

Copyright © 2008-2019 Наблюдател | RSS емисия

Изграден от Sliven.NET | Дизайн от Sliven Net | Програмиране и SEO от Христо Друмев